FÅ OVERBLIK OG STRUKTUR MED

Kreative Kommunikations- planer

En kreativ kommunikationsplan giver din virksomhed et kalenderoverblik over, hvornår der skal kommunikeres med jeres vigtigste målgrupper, jeres vigtigste budskaber og jeres mest effektive virkemidler. I kan planlægge og producere kommunikationen i forhold til jeres organisations øvrige opgaver uden at miste overblikket.

Kreative kommunikationsplaner:

Få overblik og struktur på hverdagens kommunikationsopgaver

Vedholdenhed er næsten altid en forudsætning for at din virksomheds kommunikation bliver effektiv. Men vedholdenhed er for mange en svær disciplin. Derfor er det vigtigt ikke alene at udarbejde en solid kommunikationsstrategi med også at arbejde med en konkret kommunikationsplan.

Når jeg hjælper virksomheder med at udarbejde en kommunikationsplan, indeholder den typisk både en årsoversigt over hvilke medier, der skal publiceres på samt en overordnet plan for kampagner og budskaber. Derudover leverer jeg ofte en mere kreativ uddybning, som giver inspiration til de konkrete budskaber og vinkler, der skal arbejdes med for at kommunikationen bliver effektiv og værdiskabende. Det sikrer, at kommunikationen hverken bliver ensformig eller mister sin relevans i forhold til din virksomheds overordnede mål.  

5 fordele ved at have en kreativ kommunikationsplan

  1. Effektiv kommunikation skal både tale til hjernen, hjertet og handlingen – med en overordnet plan for din kommunikation sikrer du dig den rette variation i din kommunikation og budskaber, så din virksomhed får mest muligt ud af indsatsen.
  2. Vi lever i en verden af muligheder og gode råd. Skal du tage stilling til hvert enkelt tiltag for kommunikation og markedsføring hver for sig, kommer du til at bruge uhensigtsmæssigt meget tid og alt for mange mentale ressourcer på at beslutte dig for, hvad du nu skal gøre. Med en kommunikationsplan bliver der taget en overordnet stilling til din kommunikation og markedsføring med fastsatte intervaller. Det giver dig mulighed for at dedikere de relevante ressourcer til opgaven, når det er relevant og mindst lige så vigtigt; ikke at bruge ressourcer på opgaven, når det ikke er relevant.
  3. Du træffer klogere beslutninger, når du ikke træffer dem under pres. Når du lægger en overordnet plan for din virksomheds kommunikation, undgår du at træffe uovervejede beslutninger, der er præget af øjeblikkets eller hverdagens frustrationer eller sejrer. I stedet får du med en kommunikationsplan en velovervejet plan, som du kan navigere efter. Dermed forbedrer du også dine muligheder for at træffe bedre beslutninger om justeringer og tilpasninger, hvis ændringer i ydre omstændigheder kræver, at du også ændre i dine planer.
  4. En struktureret og planlagt kommunikation giver dig mulighed for at indsamle erfaringer og dermed blive klogere. Giver en kampagne ikke det forventede resultat, kan du bevidst justere på budskaber, produkter, målgrupper etc. og dermed øge din fremtidige succes.
  5. Når du har en overordnet plan for din kommunikation, har du mulighed for at udvikle de konkrete kommunikationselementer uafhængigt af, hvornår de skal publiceres. Dermed kan du bruge stille perioder i din virksomhed til at forberede kampagner og kommunikationsmaterialer, der kan publiceres i perioder, hvor der er travlt med driftsopgaver.  

Vil du vide mere?

Ring på telefon 28 60 18 77 eller send mig en mail på lene@gelbkommunikation.dk.

Det siger kunderne

Samarbejdet fungerer fuldstændig upåklageligt. For mig er det vigtigt at have samarbejdspartnere, som kan arbejde selvstændigt og ikke har brug for at blive ”holdt i hånden” for at få opgaverne løst. De gange, jeg har kontaktet GELB Kommunikation for at få løst andre opgaver eller sparring på ideer, har jeg fået hurtig og professionel hjælp, og resten af tiden bliver opgaven løst, uden jeg skal bekymre mig.

Anders Grønborg, koncerndirektør, LaserTryk A/S

Jeg forventer et højt fagligt niveau af mine samarbejdspartnere, og det lever GELB Kommunikation op til. Jeg har brug for en samarbejdspartner, som både kan levere kreativitet, strategisk sparring, tekster og ikke mindst overholde en deadline, og det kan GELB Kommunikation.

Malene Vitus, branding- og kommunikationskonsulent, ITD – Brancheorganisation for den danske vejgodstransport

Samarbejdet er super godt og gensidigt, hvor vi bidrager med hver vores kompetencer. Det giver et meget konstruktivt og smidigt samarbejde – og det giver os også nogle rigtig gode resultater.

Dorthe Lousen, Associate, Management & Patient Communication, Biogen (Danmark)

Om GELB Kommunikation

GELB begyndte som en drøm om at skabe de bedste og mest effektive kommunikationsløsninger og processer til mine kunder. GELB bygger på tung teori om menneskelig adfærd og psykologiske processer, lang praktisk erfaring og solide resultater – men mest af alt på en dybfølt passion for faget, opgaverne og kunderne. GELB har to forretningsområder: GELB Kommunikation, hvor jeg udvikler og skaber løsninger for mine kunder, og GELB Skaberkraft, hvor jeg underviser og coacher dig, som gerne vil udvikle og skabe dine egne løsninger.

Læs mere

Ring mig gerne op!

Ring mig gerne op forside

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.