Opdatering af sociale medier

Flere og flere sociale medier gør deres indtog i danskernes hverdag. Inspiration til brylluppet findes på Pinterest, forberedelserne deles på Facebook, leverandører findes på LinkedIn, Instragram viser billeder af de hjemmelavede invitationer, tanker og overvejelser bliver til tweets, og de sjove oplevelser deles udførligt på blogs. Tilstedeværelse og opdatering af sociale medier er svær at komme uden om.

Når virksomheder vælger at være til stede på de sociale medier, giver det en unik adgang til mange menneskers liv, men det er også tidskrævende, for hvis man skal have succes, kræver det nærvær og engagement. Noget som nemt kan blive sat til side i en travl hverdag.

GELB Kommunikation kan hjælpe jer med at holde jeres sociale medier opdaterede og interessante. Vi kan finde de rette steder for jer at være aktive – og hjælpe jer med en operationel strategi, som både giver inspiration til at lave jeres egne opdateringer og gør det muligt at overlade opgaven til GELB Kommunikation eller en anden samarbejdspartner, så I altid har en passende aktivitet på de steder, hvor I er repræsenteret.

GELB Kommunikation kan varetage:

  • Research for at finde frem til den rette måde at være aktiv på og emner for aktivitet som støtter op om jeres brand og værdier
  • Faste opdateringer af sociale medier

Hvad kan de sociale medier?

Lige som der findes forskellige medier i den fysisk verden, så findes der også mange forskellige typer af sociale medier, og de er gode til hver deres. Nedenfor er et hurtigt overblik – ring på 28 60 18 77, hvis du gerne vil have en mere udførlig præsentation.

Facebook

Facebook er stadig det sted, som har de fleste og mest aktive brugere. Det er et medie, som taler meget til vores følelser. Vi blærer os med glædelige overraskelser, resultater og nye ideer. Vi forarges, raser ud, griner, græder og hygger. Ud over nørder som os hos GELB Kommunikation, der bruger mediet professionelt, så er det typisk et ”privat” medie. Reklamebureauer er en af de få brancher, som kan have succes med at møde sine erhvervskunder her, men ellers er det mest produkter og virksomheder, der henvender sig til private, som får noget ud af at bruge sin energi på Facebook. Vil du gerne have dine virksomhed på Facebook, så sørg for, at du taler til følelserne med dine opslag – i hvert fald nogle af dem.

Se GELB Kommunikations Facebook-side.

LinkedIn

Mens Facebook mest henvender sig til private, så henvender LinkedIn sig til professionelle. Her bliver der talt meget mere til hovedet end til hjertet, selv om der efterhånden er blevet lidt mere plads til de bløde værdier. LinkedIn er også et godt sted at få mere at vide om sine samarbejdspartnere – og det kan være et dejligt uforpligtende sted at sende den første forespørgsel, hvis man er interesseret i at samarbejde. Henvender du og din virksomhed sig primært til virksomheder, så er det værd at overveje at bruge energien på en LinkedIn profil. Opdater dit netværk på nyt fra din branche og virksomhed – og husk at tænke på, hvad dit netværk får ud af det, du deler, så du ikke spilder deres tid.

Se GELB Kommunikations Linked In-side.

Twitter

Selv om man hører meget om Twitter, så er det stadig mest journalister og meningsdannere, som er faste og stabile brugere. De kan være en rigtig interessant målgruppe afhængig af dine kunder og budskaber – men de kan også være en ret lille og ligegyldig gruppe. På Twitter skal du kunne fatte dig i korthed – en opdatering kan nemlig kun rumme 280 tegn, og brug af hashtags bliver elementært. #dkpol er et af de mest populære – det henviser til politik i Danmark.

Snapchat

Her er et medie, som deler generationerne. Her er indtil videre ikke mange, som har rundet 30 år, men det er blevet ret populært blandt de yngre – og flere og flere kommer med. Hvor Facebook gemmer alt på en tidslinje, så forsvinder indholdet fra Snapchat, når det er blevet set. Det er hurtigere, frækkere og sjovere end Facebook, men det kræver også, at du tør dele andet end kedelig branding. Til gengæld kan tilbud i kundeklubber og lignende få et dejligt eksklusivt snit.

Instagram

På Instagram deles billeder af hjemmelavede kager, kaffe med dekorativt skum, den nye iPhone og billeder af smukke blomster. Mediet er i sig selv socialt, men hånden på hjertet: De fleste billeder deles videre via andre sociale medier, som eksempelvis Facebook. På Instagram bliver opdateringerne også delt via hashtags, og her er det en trend at lave sine egne lange hashtag ala #danmarkerdejligstomsommeren. Instagram kan være en god måde at illustrere din virksomheds kultur – men del det også andre steder. Igen et medie, som har meget bedre fat i de unge, end i resten af befolkningen, men det går fremad. Æstetik er et vigtig parameter.

Pinterest

På Pinterest er det også billeder, som er i centrum, men her er det ikke nødvendigvis dine egne. Her samler du indhold til en “opslagstavle” (board) af interessante opslag (pins), som du kan kategorisere. Et godt sted at samle inspiration og ideer – og et godt sted at sprede dem, hvis de er visuelle.

Og der er flere …

YouTube er en af de største søgemaskiner og her er det især godt at dele guides, tests og oplevelser. Det kan både være præsentation af ideer og tanker eller konkrete produkter, som demonstreres.

Google + og Reddit er nogle af de mindre kendte muligheder, men du møder ikke ret mange mennesker her, for selv om de hører til blandt de sociale medier, så er de nærmere eksklusive klubber. Men er dine interessenter der, virker det til gengæld så meget stærkere, at du og din virksomhed også er der.

Få hjælp til at være aktive

Når I samarbejder med GELB Kommunikation, har I mulighed for at få skræddersyet jeres kommunikation og samarbejdet, så det passer perfekt til jer. Eksempelvis kan det være, at I har brug for:

  • Ghostwriter til blogindlæg
  • Billeder til opdateringer
  • Pressemeddelelser
  • Nyhedsbreve
  • Opsætning af profiler på sociale medier

Bare spørg, så finder vi en pris til jer.