Krisehåndtering

Forberedelse og træning er vejen til at stoppe kommunikative katestrofer. Hvordan håndterer I det, hvis pressen finder ud af, at børnearbejdere er blevet syge af at producere komponenter til jeres produkter, hvis der slipper forurening ud i naturen, hvis en tidligere medarbejder anklager jer i pressen? Ingen af scenarierne er attraktive, men det meste kan ske. ”En ulykke kommer sjældent alene”, siger man, og det skyldes, at man ikke er forberedt på, hvordan de kommunikative kriser skal håndteres. For en ting er at afbryde samarbejdet med tvivlsomme underleverandører eller rydde op i naturen, men noget andet er at få gjort pressen og alle andre interessenter opmærksomme på jeres side af sagen.

GELB Kommunikation kan hjælpe jer med at håndtere kriser akut, og vi kan også hjælpe jer med at have et beredskab og arbejdsgange klar til eventuelle fremtidige kriser:

  • Analyse af jeres styrker og svagheder i forhold til kommunikation
  • Etablering af beredskab
  • Etablering af kommandoveje
  • Træning i håndtering af pressen
  • Skriftlig opsamling med konkrete anvisninger

Når I samarbejder med GELB Kommunikation, har I mulighed for at få skræddersyet jeres kommunikation og samarbejdet, så det passer perfekt til jer. Eksempelvis kan det være, at I har brug for:

  • Ghostwriter til blogindlæg
  • Opdateringer til sociale medier
  • Pressemeddelelser

Bare spørg, så finder vi en pris til jer.