MARKEDSANALYSE
Kend dit marked, konkurrenter og kunder
En markedsanalyse giver dig indblik og overblik over det marked, du opererer i.
Hvem er dine nærmeste konkurrenter? Og hvem er de farligste? Og er der mulighed for at gøre dine ydelser attraktive over for nye kunder?
En markedsanalyse kan laves i mange forskellige udformninger, og jeg anbefaler altid, at man overvejer sit ambitionsniveau, inden man går i gang. Er der trends, organisationer eller kundegrupper, så du er særligt interesseret i at følge, så fokuser på dem i første omgang. Viden om markedet kan altid udbygges, men det er langt bedre at have lidt viden end ingen viden, når du lægger dine strategi og træffer valg om din organisations udvikling.
Ofte kan mavefornemmelser være både overbevisende, forførende og misvisende. Systematiske analyser afslører ofte både styrker, muligheder og kvaliteter, som bliver overset i hverdagen, hvor mange af os er bedre til at fokusere på fejl, mangler og udfordringer, som ikke hjælper din organisation videre.
En analyse giver dig:
- Overblik over dine og dine konkurrenters kommunikative virkemidler.
- Indblik i dine kunders præferencer.
- Indsigt i overordnede trends i samfundet – og indsigt i, hvad de kan betyde for din organisation.
MARKEDSANALYSE
Få overblik over dit marked nu
Send en mail til lene@gelbkommunikation.dk, så aftaler vi rammerne for din markedsanalyse.
Hvad koster det?
Min timepris er 950 kr. + moms. Jeg giver gerne et bindende tilbud, så du ved, hvor mange timer jeg afsætter til din opgave.
Om GELB Kommunikation
God kommunikation er kreativ, energisk og glædesstrålende som en gul forårssol. Og den er struktureret, solid og ordentlig som tysk kvalitet. Det er derfor, jeg kalder mit bureau GELB Kommunikation. Det er mit hjertebarn, min legeplads og min drøm.
Læs mere